Retour

Past je aankoop niet of had je er wat anders van verwacht? Dan kun je deze natuurlijk retourneren. Retourneren via ons retourportaal is eenvoudig én GRATIS als je voor tenminste € 39,99 aan artikelen behoudt. Stuur je alles terug óf behoud je voor minder dan € 39,99 aan artikelen dan is je bijdrage voor retourzending via ons retourportaal € 6,45. Als je de gehele bestelling retourneert dan krijg je de eventueel betaalde bijdrage voor heenzending ook terugbetaald met als maximum het tarief van een standaardzending. Als je een deel van je bestelling retourneert dan wordt achteraf alsnog een bijdrage voor heenzending berekend als de totale waarde van de items die je houdt onder de franco-grens van € 75 ligt. Hieronder lees je hoe retourneren bij ons werkt.

RETOURVOORWAARDEN

Vanaf de dag van bezorging van de complete bestelling heb je de bestelde artikelen 14 dagen op zicht. Je zichttermijn gaat in op de dag van ontvangst. Controleer direct na ontvangst van de artikelen of deze onbeschadigd en compleet geleverd zijn. Is dit niet het geval, meld dit dan binnen 24 uur aan ons via e-mail. Binnen de zichttermijn van 14 dagen mag je de artikelen bekijken en/of passen voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je deze artikelen wenst te behouden, tenzij anders vermeld. Als je bestelling in delen wordt geleverd, gaat de zichttermijn in op de dag van  ontvangst van de laatste deellevering.

Artikelen die je retourneert mogen niet gedragen zijn, anders dan om te beoordelen of deze naar wens zijn, niet beschadigd, niet bevlekt, niet gewassen, voorzien van aangehechte prijs- en/of merklabels en indien aanwezig in de oorspronkelijke verpakking. Kleding die bedekt is met haren van huisdieren of niet meer als nieuw ruikt door bijvoorbeeld sigarettenrook, lichaamsgeur (zoals zweet) of door bespoten te zijn met parfum kunnen we niet als retour accepteren. Ditzelfde geldt als een zending in andere zin niet voldoet aan hygiënische normen. Schoenen accepteren we niet als retour wanneer de schoenendoos niet is bijgevoegd of de schoenendoos is gebruikt als verzenddoos. Om hygiënische redenen kunnen we oorbellen niet retour nemen.

Als een aankoop niet naar wens is én voldoet aan de retourvoorwaarden, volg je de onderstaande stappen om te retourneren.

VOLG DEZE 4 STAPPEN OM TE RETOURNEREN

  1. Ga naar ons RETOURPORTAAL en volg de instructies om je retourmelding te doen. Afhankelijk van je keuze bij "Hoe zou je willen retourneren?" (keuze uit "Bij een afleverpunt Geen printer nodig" óf "Bij een afleverpunt Thuis printen") ontvang je vervolgens een e-mail in één van de 2 volgende vormen:
    • een QR-code: deze laat je op je smartphone scannen bij het door jou gekozen DHL-punt (dit moet een bemand DHL-punt zijn, géén pakketautomaat), óf;
    • een retourlabel om zelf te printen en op de retourverpakking te bevestigen.
    Je opent je persoonlijke retourportaal met de combinatie van de postcode van je afleveradres en je 6-cijferige bestelnummer.
    KLIK HIER VOOR HET RETOURPORTAAL (opent nieuw tabblad).

    Wil je géén gebruik maken van ons retourportaal en/of wil je niet verzenden via DHL maar via bijvoorbeeld PostNL? Klik dan hier voor een alternatieve retourzendmethode.

  2. Doe de papieren factuur die bij je pakket zat + de retour artikelen in een deugdelijke verzendverpakking. Verpak de artikelen a.u.b. netjes. Let op: retourzendingen zonder bijgevoegde papieren kopie-factuur worden vertraagd verwerkt.

  3. Afhankelijk van je keuze plaats je het volgende op de verzendverpakking:
    • bij QR-code: schrijf de verkregen losse code op de verzendverpakking
    • bij geprint retourlabel: plak deze op de verzendverpakking, over het heenzendlabel.

  4. Breng je pakket naar de door jou geselecteerde DHL Parcelshop in de buurt. De medewerker scant je QR-code op je smartphone of de barcode op je geprinte retourlabel. Je hoeft niets af te rekenen omdat je gebruik maakt van ons retourlabel. Bij afgifte van je pakket ontvang je een verzendbewijs, bewaar dit goed.

KOSTEN VAN RETOURZENDING

Bij gebruik van een enkel retourlabel aangemaakt via ons retourportaal is retourneren GRATIS als je een deel van de bestelling houdt én de waarde ervan minimaal € 39,99 is.

Als je niet voor tenminste € 39,99 aan artikelen behoudt en een retourlabel gebruikt dat is aangemaakt via ons retourportaal, dan wordt achteraf voor de retourzending een bedrag van € 6,45 in rekening gebracht en verrekenen we dit met je retourtegoed.

Maak je géén gebruik van ons retourportaal, dan zijn de kosten voor retourzending voor eigen rekening.

VERWERKING VAN JE RETOUR

Voor een goede verwerking van je retour is het doen van een retourmelding belangrijk. Bij ontvangst van de retourmelding en -producten ontvang je, uitsluitend bij gebruikmaking van het retourportaal, een e-mail ter bevestiging. Bij acceptatie van de retour word je tegoed binnen 14 dagen* na retourontvangst teruggestort op de rekening die is gebruikt voor betaling van de bestelling. Indien je hebt gekozen voor betaling achteraf via Riverty dan wordt je retourtegoed in mindering gebracht op je Riverty-factuur**.

** Meer informatie: hoe werkt retourneren met Riverty?

TERUGBETALING VAN JE RETOUR

Als je de gehele bestelling retourneert én aan ons ook verzendkosten hebt betaald, dan krijg je het bedrag dat door ons in rekening is gebracht voor verzending ook terugbetaald met als maximum het tarief van een standaardzending. Als je een deel van je bestelling retourneert én aan ons geen verzendkosten hebt betaald, dan verrekenen we de kosten van de door je gekozen verzendmethode met je retourtegoed als de totale waarde van de items die je houdt onder de franco-grens van € 75 ligt.

Regeling bij combinatie-deals: bij retour van alle artikelen uit een combi deal krijg je de totaal betaalde actieprijs terug. Als je niet alle artikelen van een combi deal terugstuurt, dan rekenen we voor de artikelen die je houdt de normale prijs zoals die gold op het moment van je bestelling. Het bedrag dat je van ons terugkrijgt is de betaalde actieprijs van alle artikelen samen, vermindert met de normale prijs van alle artikelen daarvan die je hebt behouden.

Het toezenden van een retour zonder gebruikmaking van ons retourportaal gebeurt geheel op eigen risico, zendingen die niet of beschadigd aankomen worden niet of niet geheel vergoed. Indien gebruik wordt gemaakt van ons retourportaal wordt in geval van vermissing of beschadiging van een zending onderzoek bij de de vervoerder aangevraagd om het poststuk alsnog te achterhalen of, in geval van beschadiging, vastgesteld of dit komt door ondeugdelijke verpakking of transporthandelingen. In geval van ondeugdelijke verpakking wordt niet tot vergoeding overgegaan. In geval van definitieve vermissing van een retourzending of van een niet-verwijtbare transportschade kan niet worden vastgesteld wat de inhoud van de zending is geweest danwel of deze, in verband met schade, aan de retourvoorwaarden voldeed. In een dergelijk geval wordt een shoptegoed aangeboden ter waarde van de retour gemelde items waarbij dit tegoed direct of indirect niet inwisselbaar is voor geld.

RETOUR VAN NIET BEZORGBARE OF NIET OPGEHAALDE BESTELLINGEN

Bestellingen die niet door DHL bezorgt kunnen worden (bijvoorbeeld omdat een foutieve postcode of anderzins foutief adres is opgegeven) óf wanneer een pakket niet binnen 7 dagen is opgehaald van een DHL-afhaallocatie, komen bij ons retour. DHL brengt ons voor een dergelijke retour kosten in rekening. Als je de zending niet opnieuw wenst te ontvangen, zullen wij je het volledige aankoopbedrag terugbetalen verminderd met het tarief van de door je gekozen verzendmethode plus een bijdrage voor de kosten voor retourzending. Laatstgenoemde bijdrage stellen we gelijk aan ons actuele retourportaal-tarief. Indien de bestelling opnieuw wordt toegezonden en deze geheel of deels wordt geretourneerd, houden we ons het recht voor om op je tegoed alsnog de genoemde kosten voor heen- en retourzending in mindering te brengen.

ALS LAATSTE BEKEKEN